Naar ???

27 september 2014 - Malibu, California, Verenigde Staten

M

Deze ochtend begint de dag alweer veel te vroeg. Moe maar voldaan moeten we vandaag alle zeilen bijzetten voor de lange rit naar Los Angeles. Als we nog een stop nemen moeten we blijven haasten en haasten en dat is er teveel aan . Als we vandaag doorbijten kunnen we morgen uitrusten en de dag erna alles klaarmaken voor de terugreis. De rit die we voor ogen hebben. Pacifica,san fran naar Santa monica beach Los Angeles is eer tit van 5u 40 minuten. Om 9u20 beginnen we eraan, alle moed samengenomen. Marianne begint aan de eerste 3u daarna rij ik verder. Als we op tijd er geraken hebben we misschien nog een plek in een RV park bij Santa Monica. We kunnen niet reserveren want dat moet je een paar dagen ervoor doen. De weg brengt ons langs een langdradige autoweg (highway) waar we na een 4 tal uur 2 tornado's te zien krijgen. Gelukkig zijn het kleintjes en moeten we niet stoppen. Je voelt het wel goed met de RV. en ook het stof vliegt daar nogal in het rond. De politie hield alles goed in het oog. nog eens 3 uur verder komt Los Angeles in zicht. Langs een six flag's park passeren is hier imposant hoor. Rollercoasters met de vleet daar. Dan komen we op de freeway naar santa monica, marianne is intussen wakker geraakt. We geven het adres in van het RV park en komen tot de vaststelling dat die wel een paar Km uit de lijn ligt van Santa Monica. Net onder de startbaan van de luchthaven is het RV park gelegen. En aan de drukte te zien voorspeld dat niet veel goeds. Na een stop aan het RV park komen we te weten dat ze dus geen plek hebben, volzet. Maar de uitbater geeft ons een lijst met RV park's in de buurt. Eerst moet beertje nog drinken hebben. Die heeft alweer dorst van de 400 Miles die we hebben afgelegd. Dat is ongeveer het maximum dat je kan rijden met de bus. Daarna gebeurt er een wonder, marianne neemt de telefoon en belt naar een RV park. Ik had al een aantal nummers geprobeerd zonder succes en we moeten verder rijden ook. In Malibu RV park hebben ze plek. Enkel de prijs is er ook naar. Zo een duur park. Maar we staan echt wel mooi voor de prijs. Zicht op zee. Zicht op Malibu Beach. Het strand bij uitstek waar ze ooit Baywatch hebben opgenomen. Leuk mooi en typisch strand zoals je het dus in de film en series ziet he. Knap knap knap. We staan nu dat is al veel waard. Wat morgen brengt dat zien we wel. Van hieruit is het overmorgen maar een 20 minuten rijden naar Roadbear dus dat valt ook mee. We bsluiten na het installeren van de camper om een mooie strandwandeling te maken met de ondergaande zon. Katherine en Marianne beleven mooie momenten aan het water met de golven die ze te snel af proberen te zijn. Helaas wint ook hier moeder natuur en komt er een katherine met natte kousje terug. hahaha. ze laat het niet aan haar hart komen. Tegen dat de zon onder is komen wij terug aan de camper. We maken eten en genieten van de avond. Terwijl zijn we getuige van een achtervolging a la film style. 4 politiewagens met loeiende sirene's achter elkaar en daarboven een helikopter met zoeklicht. Net echt en dat is het ook. Kort erna horen we nog politie en de brandweer. Wat er is gebeurd zullen we nooit weten maar het was indrukwekkend om te zien. Verder neem ik de tijd om onze blog up to date te houden en bij te werken. Marianne is al begonnen met de koffers te vullen. Morgen zien we wel waar we uitkomen, we mogen hier morgennacht ook blijven. We gaan waarschijnlijk naar santa monica nog eens naar de winkels en de pier (is hier een 20 minuten rijden naar daar) Daarna zien we wel waar we uitkomen. Als overmorgen de camper terug binnen is en we aan het hotel zijn, huren we mss nog een wagen voor een dagje en gaan dan nog eens naar hollywood. Tegen de avond moeten we snel naar bed want de volgende ochtend moeten we tegen 9u in  de luchthaven zijn. Tegen de middag landen de nieuwe toeristen van de dagelijkse vlucht van en naar Schiphol en daarna zijn wij aan de beurt om terug te keren naar europa, naar huis.

Groeten

MiMaKeKe en beertje de bus.

1. Mj:
    2 oktober 2014
    amai Marianne die zelf belt en dan nog in het Engels? de wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit hahahahahaha