Arches NP

11 september 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Deze morgen stond er opnieuw een National park op onze menu. Vandaag gaan we het Arches National park bezoeken nabij Moab. Onze campinground ligt op 5 mijl van de ingang. Ideaal en kortbij. Rond 9u ontkoppelen we beertje van zijn campingvoorzieningen en rijden richting de ingang van het park. Net voor de controle staat heb bekende bord met de naam van het national park op. Daar zetten we beertje even stil voor een foto. Marianne krijgt het aan de stok met benidorm bastards. Van die ouwe kloten die denken dat ze proffesioneel fotograaf zijn en een ander geen plaats gunnen. Met een statief voor een grote camera maar met een kodakje van 10 euro op beginnen ze gelijk zotten posities te kiezen. Daarbij lopen ze in het beeld van marianne en da doe je beter niet. Exit oude boma en bompa, ze druipen op tijd af of er vielen doden hahaha. Dan naar de ingang om onze parkpas te laten zien. Als het onze beurt is vraagt de beambte of wij delicate arches op ons programma hebben staan. Inderdaad willen wij dat zien. Helaas verteld ze ons dat door het slechte weer van de voorbije 2 dagen de delicate arches niet te bezoeken valt en dat de weg er naar toe is overstroomd. Ook de parking daar is uitzonderlijk niet toegankelijk voor RV's. Das meteen een domper. We rijden dan verder in de hoop nog andere mooie dingen te zien. Na een 'wat op oostenrijk doet denken' kronkelweg stijl omhoog komen we aan bij het eerste viewpoint. Daar nemen we de eerste mooie foto's van ongelofelijk mooie rotsformaties. Balanced rock, fiers furnace en devies garden zijn er maar enkele van. Verder stoppen we op het uiteinde van de 17 mile lange drive om een wandeling van 1,7 mijl te maken naar landscape arch. de grootste natuurlijke brug die er is. Ook klimmen we naar de double arch waar we eens spectaculaire foto kunnen maken. Was wel wat gevaarlijk en moeilijk maar we zijn er zonder kleerscheuren geraakt. Daarna bezochten we de left en right window. Twee bogen zoals ramen. Het is ruim 18u als we terugkeren naar onze camping. Eens aangesloten gaan we katherine nog een pleziertje geven door nog eens te gaan zwemmen. Ze is alweer door het dolle heen als ze het zwembad in kan. Na een half uurtje krijgt ze wel kou en keren we terug naar de camper. We maken snel eten en zien het ondertussen donker worden. Nog even naar de mooie foto's kijken en een spelletje spelen en dan maken we ons klaar om de voorbereidingen te treffen voor de reis van morgen. Dan rijden we naar de Bryce Canyon, alweer een hoogtepunt in de reis. We zullen wel vroeg moeten vertrekken want de reis duurt 5 uur en we moeten inkopen doen onderweg. Arches was mooi en leuk maar lang niet zo imposant als de vorige stopplaatsen. Even een dag om een beetje op adem te komen en wat gas terug te nemen.

PS; Heb jullie proberen facetimen zonder succes. Morgen zullen we nog eens proberen. op de volgende camping hebben we ook internet.

Groetjes

MiMaKeke

1. Mj:
    12 september 2014
    ja heb het gehoord dat je gefacetimed hebt was wat vroeg hé we sliepen hier nog behalve Rob natuurlijk die is altijd vroeg uit de veren anders moet je eens proberen 's morgens te facetimen dan is het hier achternoen of rond de middag dan is het avond he gewoon 8 uur verder tellen. Het weer heeft jullie dus weer parten gespeeld spijtig maar al bij al toch nog iets aan gehad? Ik vandaag dan voor niets vroeg opgestaan haahahaha maar allee het is jullie vergeven. Ik kan nu snel aan de kuis beginnen. en ja by the way trax doet het niet meer hoor ook niet met de hoofdletter bij het paswoord
    groetjes en dikke knuffel xxx-jes