DAG 1 Los Angeles verkennen

2 september 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag de eerste dag in L.A. om te verkennen. S'ochtends zijn we rond 7u zelf wakker geworden, de wekker heeft geen dienst hoeven doen. Dan snel even allen douchen en kleertjes aan voor een lange en drukke dag. Marianne moet wel nog even wennen aan de rare wc's hier. Waar in griekenland je het wc papier niet in de toilet mag gooien, is het hier zo dat het water steeds tot de helft in de pot komt. Raar hoor, ook het doortrekken is met lucht ipv met veel water. Snel naar de huurauto, GPS instellen en hop de baan op. Typisch voor deze grootsteden zijn de file's, al snel staat we er in een. Wel leuk zijn de verkeerslichten op een oprit. Die geeft aan in welk tempo en hoeveel wagens er de snelweg op mogen. Al bij al vallen de files hier reuze mee, echt stilstaan doe je hier niet. Na een eindje rijden komen we bij onze eerste bestemming nl Rodeo Drive. deze exclusieve winkelstraat bevind zich in hartje beverley hills. Als je in een zaak binnenstapt dan gaan de deuren dicht zodat je in alle rust kan shoppen. Dit is natuurlijk enkel voor de rijke portemonnees he ;-) . Jammer genoeg kwam er geen celeb shoppen op het ogenbik dat wij er waren. Eens terug bij de auto ging het naar de volgende halte, Grauman's chinees theater gelegen op de hollywood boulevard. Ook gekend als de 'Walk of Fame" hier zagen we de eindeloze rij sterren een voor een in beide richtingen van de straat. Die van Robin Wiliams was snel gevonden met al die bloemen en kaarsjes erbij. Op de binnenkoer van het chinese theater vonden we enkele afdrukken van bekende filmsterren. George clooney en meryl streep leenden hun handdruk en voetafdruk voor een mooie foto met ons erop als cadeau hahaha. Daarna zijn we de plaatselijke McDonalds gaan testen en goed bevonden door vader en dochter, ook de mama was eens blij gezind met een lekkere hamburger. Na het eten vertrokken we dan naar het Griffit park Observatory vanwaar je een mooi zicht hebt op de hollywood Hills met het gekende logo erop natuurlijk. Daar heeft de dochter ons eens alle trappen laten doen en alle uithoeken ervan geïnspecteerd. ze nam ons op sleeptouw (ze doet graag trappen he). Eens daar uitgekeken reden we naar de Carrol Avenue. Voor de meesten onder jullie een ongekend adres, voor Marianne een van de highligts in de reis. Het CHARMED huis. de buitenkant ervan diende als beeld voor de serie waar de 3 charmed ones woonden. En we waren niet alleen hoor. Nog enkele anderen stonden te wachten om het victoriaanse huis op de gevoelige plaat te zetten. Volgens een van de aanwezigen was een huis enkele meters verderop het huis dat te zien was in michael jackson's videoclip van triller. Dus dat ook maar eens getrokken. Daarna reden we door naar Santa Monica met de alom gekende pier. Daar waren we helaas een beetje laat op de avond om nog mooie beelden te maken, het was immers al donker. Wel zijn we nog door 3th street geweest, een straat te vergelijken met de nieuwstraat te brussel, een autoloze winkelstraat maar dan opgesmukt met boompjes die allerlei dinosaurussen vormden. Daar kocht ons dochter haar zelfgekozen cadeautje. Ook marianne vond eindelijk een kledingstuk typical USA. Onze dochter heeft daar tijdens dat de mama ging passen de show gestolen. Ze begon leuk mee te dansen op de gedraaide muziek tot groot amusement van de winkeljufrouw  en enkele klanten, jaja ze gaat al beginnen auditie doen. Na onze aankoop aan de kassa bedankte ze zelfs de winkeldame met een "thank you" haar amerikaans begint te komen. Op de terugreis wouden we nog stoppen in een Wallmart maar die bleek nog te ver te liggen om nog heen te rijden. Dus naar het hotel , en met honger. Geen probleem voor de deur is een jawel McDonalds. Daar dus nog even eens een 2e menuutje gaan halen , en zowaar op advies en goedkeuren van de Mama. Na het smullen kropen we het bedje in en ondertussen liggen beide dames terug goed te knorren. Ik ben bezig om alles op te laden, jullie te informeren en foto en beeld te klasseren zodat we morgen opnieuw aan de slag kunnen. Het word zeker een leuke dag want we gaan naar Seaworld in San Diego, een tweetal uurtjes rijden van ons hotel. Word vervolgt ...

1. Mj:
    3 september 2014
    Hallo globetrotters, ik heb jullie verhaal met veel lachen maar ook met verbazing gelezen. Mijn dochter die voorstelt om naar Mac Do te gaan????? en ons Kéké die de show steelt ik had er willen bij zijn. Waar jullie allemaal geweest zijn heb ik inderdaad op de voet gevolgd op den trax maar kan niet meer tellen hoeveel keer jullie de speed limit van 20 - 30 en 60 km/u hebben overschreden. en of je dat ding nu aan of afzet het blijft maar klingelen, heb het dan maar op stil gezet en dan zelfs trilt het nog alle 5 minuten en binnen de 2 uur was de batterij leeg. dus PLEASE HOU JE AAN DE SNELHEIDLIMIT om ons niet gek te maken hahahahaha. Verder hoop ik van jullie nog veel te lezen en dat jullie een fantastische reis hebben en geniet ervan, nen dikke kus en knuffel van ons beiden en ne poot van sloeber. groetjes ma - Rob en sloeber
  2. Meme en Pepe:
    3 september 2014
    Hoi het gaat daar precies goed met jullie in Amerika .Katherine heeft al goed de show gestolen .Ik ben deze avond naar de school geweest ze wachten vol spanning op de komst van Katherine . Het is een toffe en grote klas geworden.zo amuseert jullie nog en veel groeten van meme en pepe
  3. Mj:
    4 september 2014
    Hallo ikke nog eens je hebt ons net proberen bellen maar we waren te laat om op te nemen, we lagen al in bed maar toen ik jullie terug probeerde te bereiken via telefoon nam je niet op en via facetime kwam ik bij Godelieve terecht! als je dit leest laat dan iets weten hoe ik jullie dan wel kan bereiken? Ben nu ongerust zulle
  4. Michael Dalschaert:
    4 september 2014
    wij verkeren allen in goede gezondheid. We wouden de nummer van roadbear vragen aangezien we in seaworld zaten en de nummer vergeten waren. komt allemaal goed , niet ongerust zijn alles gaat hier prima