DAG 2 Seaworld

4 september 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Tweede dag L.A. t'is hier leuk maar het echte USA gevoel hebben we nog niet ervaren.  Alles lijkt hier zoals bij ons alleen dan dat alles een beetje groter is. Vandaag planden we een uitstap naar seaworld. Omdat we gisteren laat bij de pier waren in santa monica, en omdat we zo vroeg weer wakker zijn (6u30) maken we ons eerst klaar om naar de pier te gaan kijken bij daglicht. De pier is hier amper 15 minuten van ons hotel als je de files er af zou laten. Jaja zo vroeg zijn er hier ook al files. Bij aankomst vinden we een goedkoop parkeerplaatsje lekker dicht bij de ingang van de pier. 2 Dollar voor een uurtje. De automaten zijn uitgerust met een creditcard lezer, even swipen en alles is in orde. We liepen ook even op het bekende strand waar baywatch ooit werd opgenomen. als je niet naar de omgeving kijkt maar enkel naar het water, waan je je aan de belgische kust, alleen dat de golven er een beetje hoger zijn. De typische reddershuisjes staan er nog verlaten bij. Geen redder in zicht, ook geen celebs. Na een uurtje hielden we het voor bekeken en reden naar de hollywood hillis. Vanop het griffit observatorium hadden we de letters wel al gezien, maar van veel te veraf en veel te schuin. We wilden echt dichterbij en rechtop. Via internet vonden we een parkje dicht tegen de letters. Daar aangekomen heb je ECHT het hollywood gevoel. Leuk parkje veeeeeeeel zon en lekker dicht bij de letters. Ne zoals in de fillms. Ook de huizen daar zijn net zoals in de films. Dit is L.A. op zijn best. Ondertussen was de tijd ook niet blijven staan. Het was reeds 11u als we onze weg verderzetten naar San Diego. Een 2u durende rit langsheen de Freeway naar Mexico. Rijden is de states blijft een avontuur. Iedereen rijd er te snel te zot en op alle stroken door elkaar. Dit is echt de jungle. Bij ons is da elke KM een ongeval. Onderweg zagen we er ook een paar, gelukkig enkel blikschade. Ook de tomtom is hier GEEN zegen. Die wil steeds europees rijgedrag en da gaat hier niet. Hier rijden ze niet steeds uiterst rechts, gevolg als je dat wel doet dan zit je steeds op een afrit en kan je beginnen draaien en keren. Als je hier een snelweg op wil sta je steeds aan een verkeerslicht, die laten verkeer mondjesmaat toe op de oprit. erg handig bij file, er is nooit een overvloed aan bijkomend verkeer. Eens in san Diego reden we onmiddellijk de parking op. Een Gigantische parking. En er was nog veel plaats hoor. Alleen wij waren er op 3u en om 5u ging alles al dicht. Dan zijn die amerikanen al moe pffff. Gelukkig hadden we al tickets op voorhand, dus snel binnen. Dan even oriënteren en hopla we zijn vertrokken. Eerst stoppen bij de visjes aan de ingang. Deze visjes zijn toegankelijk voor de kinderen. ze mogen er vrij bij. Het zijn diezelfde visjes die je in griekenland ziet  in die waterbakken waar je met je voeten kan inzitten en die de dode huidcellen opeten. Katherine was door het dolle heen. Visjes en nog visjes, kijk mama kijk papa en die heeft baby's ... zijn maar enkele zinnen die ze euforisch riep. Daarna gingen we bij de dolfijnen kijken. Als je geld teveel hebt kon je hier gewoon bij de dolfijnen gaan .Er stonden glazen wanden waar je ze ziet zwemmen onderin het bassin.Even verderop lopen en twee mensen van het park (een verkleed en een in uniform) naar ons toe. ze vragen hoe onze dag was en of het leuk was. we zeiden dat we er net waren en dat de dochter het al zeer leuk vond. De verkleede man vertelde ons dat we op de juiste plaats waren op de juiste tijd. Omdat het park 50 jaar bestaat krijgen we cadeaus. ik en marianne krijgen een drinkbeker van 1L om gratis te vullen(zoveel je wil) en Katherine kreeg een grote pluchen zeehond met logo cadeau (ter waarde van 18 dollar) wat een meevaller. Dan zochten we de orca's (hier shamu's genoemd) . Hier was de grote domper op de vreugde, de show is maar een keer per dag en wel om 13 u. jammer voor ons maar show gemist. Gelukkig kan je wel naar het bassin gaan kijken, zowel boven als onderwater. Hier kon Katherine's vreugde niet op. zo'n grote vissen en daar zo dichtbij. ze kwamen hun meermaals showen tot tegen het grote raam tot groot plezier van Katherine. Ze heeft staan springen en dansen van blijheid. Plots hoorden we afroepen dat de dolfijnenshow nog doorging. Snel erheen, het stadium in en genieten maar. Wat een show, en iedereen op de 2 onderste rijden pletsnat hahaha. De shows zijn hier echt op zijn amerikaans, gelukkig. Zo vlogen er 2 kleurrijke papegaaien boven onze hoofden zo dichtbij. ook een paar duiven (als vredesduiven in het verhaal) stopten op het gangpad en stapten gewoon via de trappen tussen ons door naar beneden. Daar voerden de dolfijnen hun show op met hun begeleiders. Het was echt af.Daarna liepen we nog rond in het Turtle reef. Opnieuw was de dochter in alle staten van blijdschap. visjes en schildpadden van zoooo dichtbij . Wat leuk. Even shoppen in de winkeltjes en free drinks halen. Dan nog snel naar de bootjes voor een rondvaart in de lazy river, wat blijkt, reeds gesloten. Weer dikke pech. Dan nog wat rondgelopen en de zeeleeuwen zien eten krijgen. Die waren zo zot als een achterdeur. Daarna was het alweer tijd om naar huis te keren. Eens in het hotel snel even naar de winkel voor een megapack M&m's en slapen dan.

Tot morgen en dan vanuit de Camper joehoe.

greetzzz Mi Ma en Kk in USA

1. Meme en Pepe:
    4 september 2014
    Zo een mooie foto van katherine een sterretje op een ster .ik ben blij dat alles goed meevalt jullie genieten er alledrie van . Vele groeten van meme en Pepe tot morgen in de kamper . Het gaat jullie goed
  2. Mj:
    5 september 2014
    amai weer een fantastische beleving voor de kleine dan, ze zal er van genoten hebben hé. Verder alles oké? ik ga nu effe verder lezen se