Naar Lake Powel in PAGE , Arizona

7 september 2014 - Lake Powell, Verenigde Staten

Eerst en vooral, alles gaat heel goed. We verkeren nog in goede gezondheid. In het Grand Canyon NP is er geen internet voorhanden en er was ook totaal geen telefoonbereik. De Amerikanen zijn  zuinig op hun nationale parken.

Vandaag zitten we al een paar hoofdstukken verder. We rijden vandaag door naar Page Lake Powell ( Arizona) dus ook een nieuwe staat en een andere tijdzone. Het is hier op het moment van mijn typen 21:05. Een uur eerder dan dat we gewend waren in de staat Californie. De dag begint opnieuw vroeg. Ik denk dat mijn innerlijke klok er het maximale wil uithalen. Ik slaap amper 6u en ben dan klaarwakker en zo fris als een hoentje. Tijd genoeg om rustig alles voor te bereiden voor de volgende reis. Vandaag vertrekken we van de Grand Canyon richting Page AZ. Daar wacht onze nieuwe camping aan het befaamde Lake Powell. We vertrekken rond 9u. Eerst alles opruimen en afkoppelen en dan uitchecken. Onderweg naar Page passeren we nogmaals via de Grand Canyon. Met adembenemende vergezichten rijden we tot aan de watchtower viewpoint. Daar gaan we nog eens een laatste kijkje nemen. We waren hier gisteren ook reeds maar we krijgen er niet genoeg van. Na een kwartiertje vonden de regengoden het welletjes en kregen we een regen en hagelbui over ons heen. We reppen ons snel naar de camper maar zijn toch al wat nat. Geen probleem dat droogt hier snel. We zetten onze reis voort en krijgen een variatie aan machtige zichten van uit alle hoeken van de canyons. Hier en daar stoppen we nog even voor een foto. We krijgen er echt niet genoeg van. De reis duurt ongeveer 2U36 maar ze gaat nooit vervelen. Onze bus krijgt zo'n 40 miles voor het einde grote dorst. Voor alweer 175 Dollar benzine gaat er in zijn buik. Gelukkig moeten we vandaag niet veel bergen doen. Die zijn 'zelfs al rij je zo economisch mogelijk" moordend voor de liters verbruik. We hebben wel geluk dat de salestax hier in arizona wat goedkoper is. Dan het laatste stukje voor we aan de Horseshoe Bend zijn. Een fantastisch zicht op een natuurlijke kronkel van de colorado. Deze is genoemd naar het zicht, die eruit ziet als een hoef van een paard. Het is er levensgevaarlijk maar mits de nodige afspraken en veiligheidsvoorschriften komen we er heelhuids door. het leverde fantastische foto's en beelden op. (zie foto's ASAP) De weg naar Page zag er alles behalve rooskleurig uit. We reden door een groot onweer. Gelukkig lag onze bestemming er voorbij. Het is hier 32 graden warm. Ook bij de terugkeer van de horseshoe bend begon er een windvlaag met onweer op te komen. Snel de bus in en doorrijden naar Page. Bij het binnenrijden spotten we een WALLMART. vergelijk dat met de makro . Na een 2 tal uurtjes komen we buiten met onze aankopen. Daar geven ze nogal service zenne in de USA . Overal pakken ze je aankopen voor jou in. Er staat zelfs op de betaalterminal de vraag of de winkeldame (kassierster) wel vriendelijk was.Het is inmiddels donker als we buiten komen. We vertrekken snel naar onze camping die gelegen is nabij het Lake Powell zelf. Veel zagen we nog niet. We zijn aangekoppeld en hebben lekker gegeten. Nu gaan de dames douchen en dan is het tijd voor de foto's en dan slapen.

Tot morgen

MIMAKEKE

ps als het nog lukt zullen we straks proberen facetimen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Meme en Pepe:
    8 september 2014
    Allee jullie zijn al een week weg .het ziet allemaal prachtig uit .ook mooie foto's van jullie en van katherine. Hier gaat alles zijn gewone gang.
  2. Mj:
    8 september 2014
    amai zo'n mooie foto's om jaloers te worden! Amuseer jullie verder maar goed en we hopen nog veel te kunnen lezen groetjes, dikke kus en knuffel