LAS VEGAS Dag 1

17 september 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Deze morgen werden we vroeg wakker van alle lawaai op de camping . De vuilkar komt hier blijkbaar vroeg alles ophalen en dat gaat gepaard met het nodige lawaai. Vandaag staat er een verkenning op het programma van „the strip” . Eerst en vooral gaan aanmelden, omdat we gisteren pas laat naar onze campingplaats zijn gekomen is dat nog niet gebeurd. Ze zijn open van 7u in de ochtend tot 7 u in de avond. Als ik het officepoint binnenwandel merk ik pas hoe warm het hier weer al is. De airco geeft een aangename friste. Na de nodige swipe van de creditcard en alle informatiebrochures kunnen we verder. Deze ochtend merkte ik dat we geen water meer hadden en blijkbaar was die lek gegaan en hadden ze die komen dichtzetten. Snel de andere kraan aangesloten en we kunnen weer verder. Eens terug in de camper zijn de 2 dames ook al druk in de weer. Wassen , eten en aankleden voor op stap te gaan. Rond 8u besluiten we erop uit te trekken. In het Officepoint vragen we info over hoe we het beste op de strip geraken zonder veel moeite. Blijkt dat ze een gratis shuttle hebben die een paar keer per dag over en weer rijd tussen de camping en de strip. We krijgen een infobrochure met de uren van de bus heen en terug. Blijkt dat we nog moeten wachten tot 9u10 om de volgende shuttle te nemen. We keren dan maar even terug naar de camper waar het lekker fris is met de airco. Om 9 u vertrekken we naar de stelplaats van de bussen. De bus staat al te wachten met draaiende motor om hem te koelen. Precies op tijd arriveert de bestuurder en laat ons aan boord gaan. Nog enkele andere mensen gaan mee aan boord maar we hebben plaats zat. Na een ritje van ongeveer 30 minuten komen we aan bij Harras. Een van de hotels gelegen op de strip. Rechtover is het bekende ‚the mirrage hotel” links van ons de venetian. We besluiten ind e richting van de Toren te wandelen. die willen we immers bezoeken. Voor je van de bus op the strip staat wacht je wel een wandeling van 10 minuten doorheen de lobby van het hotel dat tot de nok vol staat met gokautomaten en speeltafels. Eerste stop is het toilet natuurlijk. Eens buiten zie je de gekte van Las Vegas. overal hotel’s en gokmachienes. We zien bij de venetian de bekende gondels zoals in italie en besluiten daar even een kijkje te nemen. Daarna wandelen we door naar de toren (een wandeling van een klein half uur) onderweg even in de souvenierswinkels binnen om drank te kopen. het is hier echt heet. gelukkig hebben we onze voorzieningen getroffen zoals zonnecreme ,water en een petje voor de dochter en mij. Las Vegas moet je gewoon laten bezinken, het is moeilijk te beschrijven wat je allemaal ziet. In de Stratosphere (toren) begeven we ons naar het uitzicht dek. Een panorama om u tegen te zeggen. Je ziet er zo ver je kan over Las Vegas en de omliggende omgeving. Als je zelfs goed kijkt zie je de hoverdam die Las Vegas van stroom voorziet. Er zijn ook gekoelde wandelpaden. dus die vreten stroom. Na de toren gaan we de andere richting uit. We zien de verder bekende hotels zoals de bellagio, new york new  york. MGM grand, enz… Dan is het even tijd om te eten. In een van de hotels kweet nie meer welke, gaan we binnen om iets te eten. Je kan er kiezen uit 4 varianten van Fast Food. Een hamburgertent, chinees, pizza of hotdog. Alles in een concept van de jaren 70 (happy day’s) We namen alledrie een gezonde menu met Kip en frietjes. Ook Sla en tomaat waren van de partij. Na een gevulde maag , en een tijdje verder, begint de avond in te vallen op the strip.De belichting komt tot leven en ook word het drukker en drukker. We willen nog even tot het begin van de strip geraken maar dat is nog een veel te ver eind om te wandelen. Ondertussen begint de vermoeidheid toe te slagen. We hebben hier al wat Km gestapt. En gedragen met ons Katherine. De buggy heeft de geest gegeven dus die kan niet meer mee op pad. Hij is bezweken in de warmte denk ik. We passeren ook nog het grote M&m gebouw maar gaan niet meer binnen. Het is de hoogste tijd om terug te keren naar de bus. Laatste uur om terug te keren is 9u20. We nemen de monorail om snel terug te keren. Die stopte aan onze halte (harras hotel). Nog even wachten tot hij arriveert en dan hop de bus in naar Sam’s Town RV park. Na alweer een 30 minuten rijden komen we terug aan Beertje de bus. Katherine heeft ervan geprofiteerd om snel een slaapje te doen op mama’s schoot. Die is ook aan het einde van haar latijn. Morgen gaan we eerst en vooral rusten, zwemmen en inkopen doen voor de komende dagen. Als er ons nog tijd rest willen we nog terug naar de strip om M&m’s te bezoeken en ook het Luxor hotel niet ver daar vandaan. Daar gaat Titanic the exibition door. Net gedaan in belgië en heb helaas niet kunnen gaan kijken, dan hopelijk hier een kijkje gaan nemen dan. We realiseren ons ook dat ondertussen Pepe verjaard is. We wensen hem alsnog een gelukkige verjaardag vanuit de USA en 3 dikke zoenen van Katherine natuurlijk. (we posten dit van zodra we Internet hebben)

Oh Ja , ziekenwagens van in Las Vegas zijn de MAX. Schone autokes. Dezelfde neus als onze bus, een Ford E450 Superduty V10 op een containerchasis. Zelfs een dubbele sirene gebruiken ze. Je denkt dat het er 2 zijn maar ze komen alleen. Een paar minuten later komt dan de autopomp  aangereden. Standaard hier in USA komen ze met gans de eenheid. Brand of medisch geen verschil. We zagen ze gisteren aan het werk aan het luxorhotel maar we zijn niet gaan ramptoeristen. Ook vanuit de stratosphere kun je de luchthaven heel goed zien. Leuk voor te spotten maar we hadden nog andere bezigheden dan kijken naar vliegtuigen. Op de stratosphere zagen we ook een zot benjijumpen. Gewoon naar beneden lopen en dan je laten gaan je moet het maar durven. Ook staan er bovenop het dak nog 2 attracties die je de stuipen op het lijf jagen. Een rijd over de rand heen en zakt naar voren, de andere gaat via een metershoge paal recht omhoog en valt dan terug naar het dak. Niet gewoon , maar er zijn veel gegadigden blijkbaar. Wij hielden het bij een getrukeerde foto die ze namen van ons 2 bij het binnengaan van de liften. Was wel duur, marianne heeft erover gezaagd maar het was de moeite (voor mij toch) waard.

Groetjes vanuit het warme Las Vegas (37 graden) in de schaduw.

MiMaKeke en beertje de bus

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl