Zion naar las vegas

16 september 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het volgende op de menu vandaag was vetrekken vanuit zion National park naar onze volgende halte in het reisverhaal en dat is Faboulus Las Vegas. Een ritje van zo’n 3 u brengt ons van de mooie bergen van Zion naar de kale vlaktes van de siërra nevada. Pas enkele minuten voor je aankomt in Las Vegas krijg je de wilde woestijn te zien waaruit inderdaad de stad plots opdoemt. Maar om het nu een stad te noemen… het is eerder een provincie. Ik denk dat oost-vlaanderen hier wel past. Onze eerste plannen in Las Vegas in het bezoeken van de hoover dam. Het rijden naar Las Vegas duurde zo’n 2u30 en naar de hoover dam nog eens een 30 minuten. Rijden op de ring van las vegas is makkelijk aangezien de autosnelwegen hier goed zijn aangepast. Alleen de Tomtom (Om om) is hier niet te volgen. Die klets de hele tijd en slaat de bal steeds mis. Hierin amerika is dat niet zo erg, de wegenborden brengen je waar je moet zijn. Ze zijn duidelijk en juist. Niet zoals in België waar je aan de andere kant van het land uitkomt. Voor we echt naar de dam rijden is het alweer nodig om beertje de bus te laten drinken. Ondertussen kennen we die routine ook al heel goed. Parkeren (ver genoeg door dat de ingang van de pomp goed aan de bus kan) binnengaan en creditcard afgeven + identiteitskaart. zeggen hoeveel je nodig hebt en tanken maar. Dan het bonnetje tekenen en je krijgt jouw bonnetje. Weer op 150 dollar in zijn buik en we kunnen weer een paar dagen verder. Gelukkig blijft hij de komende 3 dagen op de camping staan. Als we iets later toekomen aan de Hooverdam is het eerst zoeken naar een plaatsje. Als je met de auto o-komt is er een speciale parkeertoren gebouwd. Voor de RV’s is er net voorbij de dam, de hoogte in een aantal parkings voorzien. Wij besluiten beneden te blijven en de betaalpariking van 10 dollar te nemen. Wel duur maar er is veel plaats en het is lekker dichtbij de dam. Als we uitstappen valt de hitte als een steen in je nek. Snel terug de bus in en smeren maar. Het is hier 120 graden fahrenheit ofwel zo’n 37 graden. den drukkend amaai. Niet meer dan nodig zijn we gaan foto’s trekken en filmen, gewapend met flesjes water, en na een 15 minuten hebben we het daar voor bekeken gehouden. Was echt niet te doen in die warmte. Voor Katherine was dat zeker niet goed. Al hield die zich wel het sterkst. Die had er nog lol in . Eens terug in de bus nog eens goed drinken en verder dan maar. Aangezien het hier een uur terug is ten opzichte van Arizona, is het dus pas 12U30 ipv 13U30 als we terug rijden naar Vegas. Omdat de hitte niet te harden is en de bus niet te koelen valt beslissen we vandaag al naar het shoppingcenter te rijden ipv morgen. Daar aangekomen hebben we de luk van de dag met parkeren. Er zijn geen speciale parkings voorzien waar RV’s kunnen staan dus is het buiten kijken waar we nog een plekje hebben. NA wat rondrijden zien we een parkeerwachter . Marianne spreekt hem aan en hij adviseert ons daar buiten te gaan staan , als er plek is, en achterwaarts in te parkeren. Na dat advies is het zoeken geblazen en na 10 meter vinden we de plek van ons dromen. Net aan een bocht waar ik perfect kan manouvreren. Na een geslaagde parkeersessie kunne we eindelijk de koelte opzoeken van de shops. Na 3 uur weten wij dus ook wat het wil zeggen „shop till you drop” . Wat hebben we geshopt zeg. Alles is hier spotgoedkoop. tov bij ons doe je hier supperdeals. en dan krijg je bovenop nog eens een sales korting. Let wel op het einde van de rit komt er nog de locale salestax bij. hier in Nevada bedraagt die 8%. Maar dan nog heb je hier veel merkkledij voor weinig geld. Tommy hilfiger bvb. hier kost een t-shirt omgerekend 15 tot 20 euro waar je er bij ons 70 of meer euro voor betaald. We kochten zelfs een reiskoffer van Tommy om alle gekochte kledij in te stoppen en mee te nemen naar belgië. Ok hier een supperkorting op de valies zelf. Als laatste lieten we nog een paar souvenirs maken. Nummerplaten met onze namen op. Ook een echte amerikaanse T-shirt (stars and stripes) micht niet mankeren. NA al dat shopgeweld was het tijd om naar de camping te trekken. Maar voor we daar geraakten, hebben we eerst een McDonalds opgezocht. Zotte amerikanen zijn dat hier. Op de camping is er een, rechtover ook en naast de mc Donalds is een Wallmart supercenter die 24/24 open is en ja ook daarbinnen een McDonalds. Alles bij de hand hier . We staan op Sam’s Town RV park. Gelegen naast het gelijknamig hotel en casino  natuurlijk. Naast de Mcdonnalds aan de andere kant is het verhuurstation van Roadbear. dus als er aan de camper iets is moeten we ook niet ver lopen. Als we de wallmart buitenkomen is het donker en tijd om nu echt onze standplaats te gaan zoeken. Gelukkig staat onze naam tussen de „LATE ARRIVALS” en kunnen we direct aankoppelen en de airco aanzetten. Onze buurman verwelkomd ons en geeft alvast wat tips over Las Vegas en the Strip. Hij blijkt belgie te kennen want hij is de zoon van een gekende cowboy blijkbaar „wyat earp” genaamd. Hij heeft een fanclub bij ons in belgie. Hij verteld ons ook dat de straten van The strip” gekoeld worden voor de toeristen met lange grote Airco’s. Dat is dus een meevaller als we morgen willen gaan kijken in die hitte. Nu snel even douchen en afkoelen en dan slapen. Het word morgen weer een drukke dag.

MiMaKeke en beertje de bus.